در دنياي پوياي تجارت، «برند»، ميتواند نقش تعيينكنندهاي در سرنوشت كالاها، خدمات و سازمانها، ايفا كند و هرچه رقابت در بازارها فزوني يابد، اين نقش نيز حساستر ميشود. در چند سال اخير، همراه با توسعة رشتههاي بازاريابي، در گسترة دانشگاهي، و برگزاري كنفرانسهاي بينالمللي برند، مديران كسب و كارهاي كوچك و بزرگ كشور، گرايش بيشتري به موضوع مديريت نام و نشان تجاري از خود نشان دادهاند. اين كتاب تلاشي است، در راستاي معرفي مقولة برند، كه در هفت فصل متمايز بودن يا نبودن؛ برند داشتن يا نداشتن؛ ابعاد برندينگ در بازاريابي صنعتي تجاري؛ شتاب از طريق برندينگ؛ داستانهايي از موفقيتهاي برندينگ در بازاريابي صنعتي تجاري؛ دامهاي برندينگ؛ و چشمانداز آتي، تاليف شده است.