در مجموعة دو جلدي «مديريت استراتژيك و سياست كسب و كار» به تبيين برخي از اهداف مديريت استراتژيك در عرصة كسب و كار پرداخته شده است. در جلد دوم از اين مجموعه، نحوة اجرا و كنترل استراتژي كسب و كار مطرح شده و مباحث استراتژيك در مديريت تكنولوژي و نوآوري، كارآفريني و كسب و كارهاي كوچك تبيين ميگردد. هر فصل كتاب، با موردي واقعي شروع شده و سپس، مباحث اصلي با استفاده حداكثري از نمودار و جدول ارائه ميشود. در ميان متن اصلي، عنوانهاي «مبحث جهاني» و «مبحث اينترنتي» به منظور تبيين و تقويت مباحث اصلي ارائه ميشود. در پايان هر فصل، پيشبينيهايي براي قرن ۲۱، سؤالاتي براي بحث، تمرين عملي در زمينة مديريت استراتژيك و واژههاي كليدي مربوط به آن فصل گنجانده شده است.