فروشندگان ايراني در رويارويي با پارامترهاي متغير و متعدد، به واسطة وجود اقشار متناقض فردگرا و جمعگرا در ايران، پيچيدگيهايي را شاهد هستند كه در جهان كمنظير است. همچنين فروشندگان ايراني، بيشتر به شيوههاي سنتي آموختهاند كه مدرنترين تكنيكهاي بازاريابي و فروش در كشورهاي توسعهيافته، جهان را به سادهترين شيوة بومي محقق نمايند. از اين رو از ديدگاه نگارنده «حرفهايترين فروش جهان، فروش ايراني» است. در كتاب حاضر، 21 اصل فروش ايراني، علاوه بر مباحثي مقدماتي دربارة موضوع كتاب ارائه شده است. پارهاي از اين اصول عبارتاند از: برونگرايي بركت است؛ مشتريان ايراني را نمكگير كنيم؛ همه را به يك چشم نبينيد؛ تبليغ ممنوع! ضد تبليغ آزاد؛ مشتريان را هرلحظه غافلگير كنيد؛ و منش و رفتار كاسبكاري، کليد گشايش بازار.