خدمات نيز شبيه كالا، محصولي است كه از سوي عرضهكنندة آن، در معرفي بازاريابي و فروش قرار ميگيرد و او هم، همانند فروشندة كالا نياز دارد كه براي محصول خود بازاريابي كند، مشتريان را بشناسد، رقبا را بشناسد، و با فرصتيابي نسبت به اتخاذ استراتژيهاي صحيح و اجراي تاكتيكهاي مناسب اقدام كند. از اين رو، تسلط به علم و فنون و مهارتهاي بازاريابي و فروش خدمات نيز ضرورتي انكارناپذير است. نگارنده در اين كتاب به بيان اصول و مباني بازاريابي و فروش خدمات با شيوة سادهسازي مطالب پرداخته است. عنوان برخي از فصلهاي كتاب عبارت است از: هرم بازاريابي، عناصر آميختة خدمات، و بازاريابي خدمات.