سيل تصاويري كه سطح آگاهي ما را شكل داده است، ميتواند تاثيري قدرتمند بر هوشمندترين افراد نيز داشته باشد؛ چرا كه قادرند مفهوم شادي را به محصولات و خدماتي كه هيچ ربطي به واژة شادي ندارند، متصل كنند. اين فرآيند را در صنعت تبليغات «انگ زدن عاطفي» مينامند. شايد برخي در مقام دفاع، ادعا كنند تبليغي كه خانوادهاي شاد را به تصوير ميكشد ـ حتي اگر وسيلة شادي منفي باشد ـ موجب تعالي روح افراد و حتي اندكي شادتر شدن آنها ميشود. اما متاسفانه، اين فرضيه در جهان كنوني تاثير كاملا عكس داده است. تصاوير مثبت و شاد به يقين، بحران روحي از جوامع امروز را ميزدايد. جلد هشتم از مجموعه كتابهاي جيبي «در جستوجوي شادي» به موضوع «توطئة شادي» (نقش تبليغات رسانهاي و جهاني در ايجاد شادي) اختصاص يافته است. در اين مجلد، شادي كه حقيقتي جهانشمول، در به دست آوردن خوشبختي است از ديدگاه فرهنگي ـ تاريخي بررسي ميشود. در اين بررسي از منابع مختلف روانشناسي، مردمشناسي، فلسفه، اقتصاد، جامعهشناسي و... استفاده شده است.