كار اصلي مديران بازاريابي، تعريف نيازهاي مصرفكنندگان به منظور تدوين و اجراي استراتژيها و برنامههاي بازاريابي با هدف تامين نيازهاي مشتريان است. در اين خصوص دستيابي مديران به اطلاعات مربوط به مشتريان، رقبا و ديگر نيروهاي موجود در بازار، امري ضروري است. در كتاب حاضر سعي شده است تا اصول و فنون بازاريابي بررسي و دربارة مديريت ارتباط با مشتري، مديريت استراتژيك و نقش آن در بازاريابي، رفتار مصرفكننده، تقسيم بازار، مديريت محصول، پيشبيني فروش، تبليغات و اقناع، ارتباطات، انواع بازاريابي و... توضيحاتي ارائه شود.