امروزه با افزايش و رشد خصوصيسازي، كسب و كارهاي كوچك و بزرگ، جهانيسازي و پيشرفت تكنولوژي اطلاعات، هر فرد و يا شركتي نياز به تبليغ خود، شركت و محصولاتاش دارد. تبليغ و شيوههاي تبليغ اگر با خلاقيت همراه باشد و با تكنيكهاي ديگر بازاريابي (همانند روابط عمومي، فروش مستقيم، بستهبندي، توزيع و...) تركيب شود، ميتواند موفقيت هر برند (نام تجاري)، محصول، خدمت، سازمان و شركت را تضمين كند. در كتاب حاضر سعي شده است تا به اجمال كاربرد علم تريز (TR1z) كه يكي از بزرگترين و معتبرترين روشهاي خلاقيت نظاميافته براي حل مسائل و ايجاد خلاقيت است در بازاريابي، تبليغات و ارتباطات بررسي، و تجزيه و تحليل شود. در اين بررسي ده اصل تبليغات تريزي همچون قانون كمال و مطلوبيت؛ راهحلهاي ابداعانه استاندارد؛ منشور تريز يا فرموله كردن مساله تبليغاتي و... بيان و نرمافزارهاي مربوط به آن معرفي شده است.