ترويج كشاورزي، نوعي آموزش غيررسمي است كه هدف آن آموزش مردم روستايي در جهت ارتقاي دانش آنها، در فعاليتهای مربوط به كشاروزي و دامپروري به منظور افزايش سطح رفاه و بهبود وضعيت زندگي آنان است. كتاب حاضر در پنج فصل تنظيم شده است: در فصل نخست؛ نوآوريهاي كشاروزي و دامپروري از نخستين روز آغاز تمدن كشاورزي توسط زنان تا آخرين دستاوردها و پيشرفتهاي مربوط به آن گردآروي شده كه در اين زمينه«تاريخچة ترويج در جهان» نيز مورد توجه قرار گرفته است. در فصل دوم؛ مباحثي از كتاب «علم فلاحت» ـ قديميترين اثر كشاورزي ايران ـ نظير: نحوة ازدياد انواع ميوهها، سبزيها و پيشبيني فصول سال بيان شده است. همچنين تاريخچة آموزش كشاورزي در ايران، تاريخچة ترويج كشاورزي و آغاز همكاري بينالمللي، كمكهاي فني سازمان. خواروبار جهاني، مركز توسعة خاور نزديك، بنياد خاور نزديك، آموزش براي ترويج، تاريخچة عمران روستايي در ايران و ساير كشورها و برنامههاي ترويجي در خاور نزديك و ايران از جمله مطالبي است كه در اين فصل به آن پرداخته شده است. در فصل بعدي؛ موضوعات مربوط به تشكيلات كشاورزي، دگرگونيها و تغييرات ناشي از تشكيلات كشاورزي، تاريخچة باشگاههاي جوانان روستايي، تاريخچة ترويج خانهداري، بازاريابي در ترويج و... آورده شده است. در فصلهاي كتاب نيز خلاصهاي از مطالب «مجموعهاي از نشريات ترويجي منتشر شده» از آغاز تا سال 1374 و نيز فيلمهاي ساختهشده و به نمايش درآمده در اين باره ضوابط و شيوهنامههاي اجرايي، عوامل موفقيتآميز در ترويج، شيوة انتخاب نمونههاي كشاورزي و دامپروري، تحولات اقتصادي ايران در سال 1373، مددكاران و رهبران ترويجي و... مورد بررسي قرار گرفته است.