بازاريابي بايستي محرك استراتژي كسب و كار و حرفه باشد. بازاريان به مهارتهاي شناسايي فرصتها نياز دارند و بايد نقشههايي را تهيه و اجرا كنند كه در بازار با توفيق روبهرو ميشود. نگارنده در كتاب حاضر كاستيهاي بسيار آشكاري را كه سبب ناموفق بودن شركتها در بازار داد و ستد ميشود شناسايي و سپس ده اشتباه نابخشودني در بازاريابي را بررسي كرده است. از جملة اين اشتباهها ميتوان به مواردي از اين دست اشاره كرد: شركت به اندازة كافي بر بازار و مشتريمداري متمركز نيست، شركت حداكثر استفاده از فناوري را نكرده است. به عقيدة وي لازم است كه كه شركتها به دو چيز توجه داشته باشند: نخست اين كه چه علايمي نشان ميدهد كه شركتي مرتكب اشتباه بازاريابي ويژهاي ميشود؟ و ديگر آن كه بهترين راهحلها براي چيره شدن بر اين مسائل كدامها هستند؟