وجود ارتباط ناشايست و غيرمنطقي، از يك سو به وجود آورندۀ زيانهاي مالي و اتلاف وقت است و از سوي ديگر مانعي در برابر كارايي و آرامش روحي به شمار ميرود. داشتن دانش و اطلاعات لازم در زمينۀ ايجاد ارتباط با ديگران، باعث به دست آوردن نتيجۀ مطلوب خواهد شد. افراد سرشناس و موفق در زمينۀ اقتصادي و مديريت، با داشتن الگوي مناسب، به سازماندهي ايجاد ارتباط با ديگران ميپردازند و به موفقيت در زمينۀ كسب و كار نايل ميشوند. نگارنده در كتاب حاضر، 101 راهكار براي ايجاد ارتباط با ديگران عرضه كرده است. برخي از آنها عبارتاند از: از امكانات به خوبي استفاده كنيد؛ صريح و روراست باشيد؛ تصميمات مهم بگيريد؛ هدفتان را مشخص كنيد؛ هميشه بيطرفي را دنبال كنيد؛ تقسيم زماني را اعمال كنيد؛ و دقيق باشيد.