عنوان اصلي: .Teaching in special education classroom
كتاب روشهاي تدريس در آموزش ويژه، معلمان آموزش ويژه را از پيش از شروع سال تحصيلي تا پس از پايان سال تحصيلي به صورت گام به گام راهنمايي ميكند. كتاب حاضر شامل 10 فصل است كه به صورت 10 گام متوالي به شرح زير ارايه شده است: گام نخست: اقدامات پيش از شروع سال تحصيلي؛ گام دوم: طراحي و چيدمان فضاي كلاس درس؛ گام سوم: جلسه با والدين و كارمندان مدرسه؛ گام چهارم: عوامل مؤثر بر عملكرد دانشآموزان با نيازهاي ويژه در برنامهدرسي؛ گام پنجم: انطباقسازي برنامهدرسي براي دانشآموزان با نيازهاي ويژه؛ گام ششم: مديريت كلاس كودكان با ناتوانيهاي ويژه؛ گام هفتم: كاربرد مداخلههاي آموزشي براي رفتارهاي ويژه دانشآموزان داراي اختلالهاي هيجاني- رفتاري در كلاس درس؛ گام هشتم: گزينههاي نمرهدهي براي دانشآموزان با نيازهاي ويژه؛ گام نهم: تدوين برنامههاي آموزش مشاركتي براي دانشآموزان با نيازهاي ويژه؛ گام دهم: مسئوليتهاي معلم در پايان سال تحصيلي. اين كتاب ميتواند به عنوان منبع درسي براي درس روشهاي تدريس به دانشآموزان با نيازهاي ويژه مورد استفاده قرار گيرد. همچنين ميتواند به عنوان يك راهنماي گام به گام مورد استفاده معلمان آموزش ويژه قرار گيرد. افزون بر اين، ميتواند براي والدين و خانواده دانشآموزان با نيازهاي ويژه جهت آشنا شدن با فرايند آموزش ويژه و آگاه شدن آنها با حقوق، نقش و مسووليتهاي خود و فرزندانشان در آموزش ويژه منبع مفيدي باشد. مطالعه كتاب حاضر را به پژوهشگران، متخصصان، والدين، دانشجويان، معلمان و مربيان دانشآموزان با نيازهاي ويژه در آموزش ويژه و تلفيقي پيشنهاد ميكنيم.