پشت جلد به انگليسي: Hashem Aghazadeh, Mohammad Mehdi Latifi. Business analysis.
اين كتاب از هفده فصل تشكيل شده است. در فصل، اول تعريف كسب و كار ارائه ميشود و عناصر اصلي مفهوم كسب و كار و مدلهاي كسب و كار، موفقيت در كسب و كار و جغرافياي كسب و كار، تشريح ميگردد. در فصل دوم، درباره چارچوب جامع تحليل كسب و كار و كاربردها و موارد استفاده از اين تحليل بحث ميشود. در فصل سوم، به شناخت محيط داخلي و خارجي كسب و كار و عوامل مؤثر در آنها پرداخته ميشود. در فصل چهارم منابع و مراجع داخلي و بينالمللي تحليل كسب و كار به تفكيك محيط كلان، محيط خرد و محيط داخلي كسب و كار بررسي ميشود و توضيحات اجمالي درباره نحوه استفاده از اطلاعات و تحليلهاي اين مراجع ارائه ميگردد. در فصل پنجم، تعدادي از شاخصهاي مرتبط با تحليل كسب و كار و فرآيند قوانين و مقررات لازم براي ايجاد كسب و كار و ادامه فعاليت آن بررسي ميشود. در فصلهاي ششم تا هشتم شاخص «PESTLE»، معرفي ميشود و از فصل نهم تا هفدهم نيز تكنيكهاي كسب و كار تحليل ميشود.