در فصل اول كتاب حاضر، به مفهوم اصلي كتابخانه ديجيتالي، سير تحول و تعاريف آن پرداخته شده است؛ در فصل دوم به مبحث كتابخانههاي ديجيتالي پرداخته شده و سعي شده است تا به تمام زواياي مطرح در موضوع تأمين مجموعه منابع اطلاعات در كتابخانههاي ديجيتالي اشاره شود؛ در فصل سوم به موضوع سازماندهي منابع اطلاعاتي در كتابخانههاي ديجيتالي و مسائل مرتبط با آن پرداخته شده است؛ در فصل چهارم، موضوع خدمات بهعنوان يكي از محورهاي اصلي سامانههاي كتابخانه ديجيتالي بررسي شده است؛ در فصل پنجم يكپارچهسازي بهعنوان زنجيره اصلي ارائه خدمات در كتابخانههاي ديجيتالي و ايجاد شبكههاي اطلاعاتي ارائه شده است؛ در فصل ششم به موضوع نرمافزار و شيوههاي تأمين آن در كتابخانههاي ديجيتالي پرداخته شده است؛ فصل هفتم كتاب به موضوع مديريت در سامانههاي كتابخانه ديجيتالي اختصاص يافته و به مسائل مرتبط با مديريت و چالشهاي آن پرداخته شده است؛ در فصل هشتم كتاب به موضوع مسائل حقوقي در كتابخانههاي ديجيتالي پرداخته شده است. در فصل نهم، معماري و انواع آن در توليد سامانههاي كتابخانه ديجيتالي مطرح شده است؛ در فصل دهم به موضوع ارزيابي و انواع آن، و نيز به مدلها و چهارچوبهاي ارزيابي كتابخانههاي ديجيتالي پرداخته شده است؛ و در فصل يازدهم تلاش شده تا دورنماي روشني از مسير توسعه كتابخانههاي ديجيتالي با محوريت قرار دادن وضعيت موجود كتابخانههاي ديجيتالي در ايران ارائه شود.