در اين كتاب آموزش متوسطه بهعنوان حلقه اتصال آموزش ابتدايي و آموزش عالي، با توجه به آخرين تحولات ساختاري در نظام آموزشي كشور، مورد مداقه قرار گرفته است. بدين منظور برخي مؤلفههاي اساسي برنامهدرسي دوره متوسطه، نظير اهداف، محتوا، ارزشيابي و صلاحيت معلمان بررسي شده و علاوه بر آن، رويكردهاي متفاوت در مواجهه با تغيير و اصلاح برنامهدرسي ارائه شده است. به طور كلي، در تدوين اين اثر به بومي بودن، بهروز بودن و كاربردي بودن مباحث توجه خاصي شده است. مطالعه اين كتاب علاوه بر دانشجويان به برنامهريزان و معلمان نيز توصيه ميشود.