عنوان اصلي: [Strategic management [2015
كاربرد استراتژيك در مباحث كسبوكار، براي نخستين بار به عنوان يك استعاره نظامي ظاهر شد. در بهكارگيري استعاره نظامي، استراتژي رقابت ميان سازمانها به عنوان دشمني در نظر گرفته ميشود و دشمنان همان رقباي هر شركت هستند. اما براي داشتن يك برنامه استراتژيك جامع بايد تهديدها و فرصتهاي ديگر در محيط، نظير گروههاي ذينفعان، تغييرات فناورانه و تغييرات در عوامل كلان محيطي نيز مدنظر قرار داده شود. مديريت اثربخش استراتژيك بايد شامل سه بخش اساسي تحليل، تدوين و پيادهسازي باشد و بدون وجود هركدام از اين سه بخش نتايج اثربخشي حاصل نخواهد شد. كتاب حاضر سعي دارد با ارائه تجارب كاربرد استراتژيك در شركتهاي بزرگ دنيا هر سه بخش تحليل، تدوين و اجراي استراتژي را پوشش دهد.