عنوان اصلي: Positioning : the battle for your mind ,C2001.
جايگاهسازي، مجموعۀ تفكري است كه براي درك مشكلات برقراري ارتباطها در جامعۀ ارتباط زده گردآوري شده است. امروزه بسياري از مردم نقش ارتباطات در تجارت و سياستگذاري در آن را درست ذكر نميكنند. در جامعۀ ارتباط زدۀ ما ارتباطهاي اندكي صورت ميگيرد. شركتها بايد جايگاهي را در ذهن مشتريان به وجود آوردند؛ جايگاهي كه نه تنها نقاط قوت و ضعف خود، بلكه شرايط رقبايش را هم مورد نظر قرار داده باشد. پس جايگاهسازي مجموعۀ فعاليتهايي است كه ما با كار كردن روي ذهن مشتري، محصول را در ذهن او جاي ميدهيم. نگارندگان كتاب حاضر روشهاي نفوذ در ذهن مصرفكنندگان و ساختن جايگاهي مطمئن در آن را آموزش ميدهند. كتاب حاوي مطالبي در زمينۀ حمله و نفوذ به ذهن، جايگاهسازي پيشرو و دنبالهرو، قدرت نهفته در نام، تلۀ بياسمي، جايگاهسازي يك شركت، كشور، كالا، و خدمات و... است.