كتاب حاضر براي دانشجويان رشته علوم تربيتي (برنامهريزي درسي ) در مقاطع كارشناسي ارشد و دكتري به عنوان منبع اصلي دروس «نظريههاي برنامه درسي» و «برنامهريزي درسي» هر يك به ارزش 2 واحد و منبع تكميلي براي دروس «اصول و روشهاي برنامهريزي درسي» تدوين شده است. اميد است علاوه بر جامعه دانشگاهي، ساير علاقهمندان نيز از آن بهرهمند شوند.
رويكرد بينرشتهاي در برنامههاي درسي دانشگاهي زماني اهميت و اعتبار يافت كه فعاليتهاي رشتهاي و تخصصگرا در شناخت و فهم درست مسائل و واقعيتهاي پيچيده كارايي خود را از دست دادند. بر اين اساس دانشمندان و پژوهشگران عرصههاي مختلف علوم انساني، اجتماعي، طبيعي و فناوري با تشريك مساعي و بهرهگيري از شيوههاي گوناگون تلفيق به پژوهش پرداختند. بدون ترديد گرهگشايي در عرصه واقعيتهاي حيات بشر بدون استفاده از جهتگيري و روشهاي بينرشتهاي امكانپذير نخواهد بود.