بخش اول كتاب حاضر نتيجه مشاهدات ما از دنيايي است كه در آن زندگي ميكنيم. در اين كتاب ابتدا جابجايي در نيروهاي تأثيرگذار كه دنياي ما را شكل ميدهند معرفي شده است. سپس به بررسي اين امر پرداخته شده كه در نهايت چگونه امكان ارتباط بيشتر زندگي انسانها را تغيير داده است. بخش دوم و اصلي كتاب پيرامون اين موضوع بحث ميكند كه چگونه بازاريابان ميتوانند بهرهوري را با درك مسير حركت مشتريان در فضاي ديجيتال ارتقا دهند. در نهايت بخش سوم كتاب به شرح دقيق تاكتيكهاي اصلي بازاريابي عصر جديد پرداخته است.