,"كتاب حاضر، با توجه به گستردگي رابطه دين و رسانه، مباحث و موضوعات متعددي را در فصول مختلف بررسي كرده است. فصل اول به جايگاه دين در رسانههاي ديني پرداخته است و فصل دوم در مورد تاريخچه رسانههاي ديني و تحولات آن است. در فصل سوم تأكيد اصلي بر شناخت مطالعات و تحقيقات انجام شده در اين زمينه است. فصل چهارم كتاب در مورد ويژگيها و ابعاد رسانه ديني در جهان و ايران است. در فصول بعدي مؤلف به ترتيب به بحث در مورد تبليغ ديني و سابقه آن، كاركردهاي رسانه ديني، نتايج مثبت و منفي رسانههاي ديني در جامعه ميپردازد."