نام هر كشوري يك برند است و تصويري از خود در ذهن مردم ديگر كشورها به وجود ميآورد. در حقيقت ارزشِ برند يك كشور، احساسي است كه با شنيدن نام آن كشور در مخاطب ايجاد ميشود. امروزه صنعت گردشگري، طبق آمار سازمان جهاني جهانگردي، يكي از درآمدزاترين شغلهاي قرن ۲۱ است و ايجاد برند در دنياي گردشگري توجه بسياري را به خود جلب نموده تا جايي كه آن را «صادرات نامرئي» نيز ميخوانند. كتاب تبليغات شگفتانگيز، كتابي دربارهي مفاهيم تبليغات گردشگري است و نگاهي دارد به راهبردهاي توسعهي برند گردشگري موفقِ كشورهايي مانند هندوستان، تركيه، مالزي، استراليا، نيوزلند، سنگاپور، چين، ولز و اروپاي مركزي و شرقي كه هر كدام با روشهاي متفاوتي موفق شدهاند كشور خود را به مقصدي گردشگري تبديل كنند كه حكم يك برند را در ذهن گردشگران داشته باشد. به منظور ساخت تبليغات براي يك برند گردشگري مقصد، بيش از هر چيز بايد جاذبهها و ارزشهاي ويژهاي را يافت كه جذبكنندهي گردشگران بالقوه باشد. سپس بايد ارزشها در متن و تصويرهاي تبليغاتي منعكس گردند. لوگو و تركيب فونت و رنگ خاصي كه يادآور مقصد گردشگري باشد نيز بايد عرضه گردند. موردهاي واقعي مطرحشده در كتاب، نكتههاي ارزندهاي را از چگونگي طراحي استراتژي برند، شعار تبليغاتي لوگو و تبليغات به خوانندگان ميآموزند.