كتاب حاضر، توصيفي از 89 نظريه يا مدل مهم مديريت است كه هر مديري بايد با آنها آشنايي داشته باشد. هر نظريه در دو صفحه، خلاصه و ازلحاظ طرز كاربرد در عمل، راهنمايي شده است. اين كتاب به ده بخش تقسيمشده، نه بخش آن به حوزههاي خاص مديريت، نظير انگيزش يا تيم سازي ميپردازد، بخش آخر، مجموعهاي شامل نظريههاي بزرگان است. در كل تقريباً 20 درصد نظريهها به واقعيتهاي محيطي كه در آن كار ميكنيد، ميپردازند. بقيه 80 درصد درباره بهسازي اثربخشي مخاطب بهعنوان مدير است. هر نظريه با عبارتي درباره استفاده آن شروع ميشود.