کتاب حاضر، به موضوع روانشناسي صنعتي و سازماني اختصاص يافته است. مطالب اين با کتاب شيوهاي علمي و ساده و براي رسيدن به اهدافي به نگارش در آمده که عبارتند از: ساخت و ارتقاي افراد در مراکز سازماني؛ رهبري و ادارة افراد و سازمانها؛ استفاده از پژوهشها براي انتخاب و گزينش افراد؛ شناخت کار و عواملي که بر روي آن تأثير ميگذارد؛ رابطه بهداشت رواني و جسماني با سلامتي افراد در محيط کار و آسيبهاي روانشناختي و عاطفي؛ رضايت شغلي و امنيت شغلي؛ و آموزش راهبردي براي تقويت و هدايت عملکرد تجارت. مطالب آمده در هشت فصل تنظيم شده و ميتواند براي مديران، صاحبان صنايع، سازمانها، اساتيد و دانشجويان مفيد باشد. در اين فصول مباحثي چون: روانشناسي صنعتي سازماني؛ روشهاي تحقيق در روانشناسي صنعتي و سازماني؛ گزينش انتخاب براي استخدام؛ شغل و رضايت شغلي؛ و گروهها و تصميمگيري بررسي و مطرح شده است.