موضوع اثر حاضر، بررسي و تحليل بازاريابي در نظام بانكي است. امروزه، به دليل گسترش روزافزون خدمات بانكي و پيشرفت صنعت بانكداري، رقابت در اين عرصه بسيار زيادشده و در اين راستا، بازاريابي يكي از راهكارهاي مناسب در اين عرصه است. شناخت ارتباطات و تعامل بين سيستم بازاريابي و سيستمهاي ديگر بانكداري، نقش مهمّي در اين زمينه دارد. اثر حاضر، با چنين رويكردي در دوازده فصل تدوين شده است. كليات بازاريابي در بانكها، جايگاهيابي در بانكداري، بخش بندي و بازار و تعيين مشتريان هدف، مديريت ارتباط با مشتري، باشگاه مشتريان، تبليغات و بانكداري اسلامي، از جمله محورهاي اصلي مورد مطالعه در اين پژوهش هستند.