موضوع اين كتاب، شرح و معرّفي گونهاي جديد از بازاريابي است. اثر حاضر، با الهام از مكاتب معنوي و انساني موجود در زندگي مشرق زمين و با هدف تلفيق آن با علم روز بازاريابي و ارائة مفاهيمي جديد در تعاملات اقتصادي و بازاريابي با تأكيد بر انسان مداري و معنويت تدوين شده است. كتاب، مشتمل بر سه بخش كليدي است. در بخش نخست، روندهاي كليدي كسب و كار كه ملزومات بازاريابي استاندارد را شكل داده و بنايي براي نسخة سوم بازاريابي هستند به اختصار بيان شدهاند. در بخش دوم، چگونگي عرضة رسالت، مأموريت و ارزشهاي شركتي به سهامداران مهم، مصرف كنندگان، كاركنان و شركاي اصلي شرح داده شده است. در بخش پاياني، تفكّرات سهامداران در خصوص اجرا و پيادهسازيهاي مختلف نسخة سوم بازاريابي براي حل مسائل جهاني و چگونگي مداخله شركتها از طريق اجراي مدل كسب و كار انسانمدار در اين مسائل شرح داده شده و 10 ايدة كليدي نسخة سوم بازاريابي با مثالهاي منتخبي از شركتهايي كه مفاهيم مدل كسب و كار را ميپذيرند، معرّفي گرديده است.