كتاب حاضر، حاصل پژوهش گروهي از برجستهترين پژوهشگران دانشگاه «هاروارد»، دربارة موضوعاتي چون: اخلاق؛ سياست؛ استراتژي؛ سازماندهي؛ يادگيري سازماني؛ جانشيني؛ فرهنگ سازماني و خلاقيت است كه با بهرهگيري از تجربيات اجرايي در سازمانهاي بزرگي چون: دستگاه رياست جمهوري آمريكا؛ ناسا؛ بيبي سي و...، به نگارش در آمده است. محتواي اين مقالهها بيشتر با فلسفه و سرشت رهبري و ويژگيهاي آن مرتبط است؛ به گونهاي كه مخاطب را به انديشيدن دربارة اين كيفيتهاي مهم انساني وا ميدارد.