كتاب حاضر براي دانشجويان رشته علوم كتابداري و اطلاعرساني در مقطع كارشناسي ارشد و دكتري به عنوان منبع اصلي دروس اقتصاد اطلاعات، مديريت اطلاعات و دانش، مديريت دانش، جهاني شدن و جامعه اطلاعاتي به ارزش 2 واحد ترجمه شده است. اميد است كه علاوه بر جامعه دانشگاهي و ساير علاقهمندان نيز از آن بهرهمند شوند.
فصل اول: دانش: مفاهيم، خطمشي، اجرا
بخش اول: مفاهيم
فصل دوم: ويژگي مادي، ذهني، تاريخي و اجتماعي دانش
فصل سوم: خرد، اخلاقيات و سازمان پستمدرن
فصل چهارم: خطرپذيري و دانش
فصل پنجم: معرفتشناسي اجتماعي: حفظ يكپارچگي دانش درباره دانش
فصل ششم: دانش و سرمايۀ اجتماعي
بخش دوم: خطمشي
فصل هفتم: دانش و سرمايۀ فرهنگي
فصل هشتم: سازمان خلاقيت در اقتصاد دانش: مرور مباحث راهبردي
فصل نهم:تحليل ارزشهاي خط مشي در اقتصاد دانش
فصل دهم: مسائل و خطمشي دانش در عملكرد خوشههاي صنعتي
فصل يازدهم: حقوق مالكيت معنوي در اقتصاد دانش
بخش سوم: اجرا
فصل دوازدهم: به اشتراكگذاري اطلاعات
فصل سيزدهم: همكاري و قالب شبكهاي سازمان در اقتصاد دانشمبناي جديد
فصل چهاردهم: كاوش فضاي اطلاعاتي: چشمانداز راهبردي بر نظامهاي اطلاعاتي
فصل پانزدهم: «دانش نهان» در برابر «دانش عيان»؛ رويكردهايي به شيوۀ مديريت دانش
فصل شانزدهم: دانش و هويت اجتماعي
فصل هفدهم: مديريت خلاقيت در اقتصاد دانش
فصل هجدهم: بيتجربگي و ناكارآمدي در تراكنشهاي اطلاعاتي: ...
فصل نوزدهم: دانشگر: استعارهاي در جستجوي معنا
فصل بيستم: چگونه در اقتصاد دانش ميتوان مولد بود: نمونههاي فناوري ...
فصل بيست و يكم: مديريت حقوق ديجيتالي: مديريت حقوق ديجيتالي براي