يادگيري حركتي، نوعي فرآيند دروني است كه سطح توانايي فرد را در اجراي نوعي حركت در هر مقطعي از زمان نشان ميدهد. اين يادگيري براي افراد در حال آموزش در زمينههاي گوناگون همچون: توانبخشي، مربيگري و... سودمند است. در كتاب حاضر، با تكيه بر رويكرد مسئلهمحور، نخست مفهوم توانايي حركتي بيان و سپس، مدل مفهومي عملكرد انسان در حوزة يادگيري حركتي، شامل: مفهوم پردازش اطلاعات، شناسايي محركها و... بررسي ميشود. در پايان كتاب راههايي براي كاربرد مدل مفهومي در تدريس و يادگيري مهارتهاي يادگيري حركتي ارائه ميشود.