با توجه به رشد روزافزون تكنولوژي و تغييرات سريع در زندگي بشر، ارائة خدمات بيمه نيز، از حالت سنتي به روش نوين، تغيير شكل يافته است. كتاب حاضر با هدف آشنا نمودن مخاطب با روشهاي علمي و مهارتي علوم بازاريابي بيمه، مطابق با نياز روز جامعه، بنا بر استاندارد مهارت 29/1/3: 41-4 سازمان آموزش فني و حرفهاي كشور، به نگارش درآمده است. برخي از موارد پرداختهشده در كتاب عبارتاند از: توانايي تشخيص عوامل موثر در محيط كار؛ آشنايي با مهمترين عوامل شخصي فروشندگان؛ توانايي تشخيص بيمه؛ انواع بيمهنامهها؛ و توانايي و بررسي عوامل فني بيمه.