در اين كتاب ضمن بررسي توانمنديها و محدوديتهاي شناختي، عاطفي، اجتماعي و رواني حركتي كودكان با آسيب بينايی بر مبناي جديدترين پژوهشها، مباني آموزش و پرورش پيشدبستاني اين افراد در جنبههاي نظري و عملي مورد بحث قرار گرفته است. نوشتار كتاب به والدين و مربيان اين امكان را ميدهد كه در آموزشها همگام با كودك به ديدگاه مشتركي دست يافته و سطح انتظارات آنها از كودكان به روشني درك شود. در پايان مباحث، تمرينات و آزمونهايي براي ارزيابي برنامههاي اجرا شده بر مبناي متون معتبر علمي آورده شده كه ميزان پيشرفت هر كودك را مشخص و مبناي آموزشهاي بعدي را فراهم ميكند.