در بازار تجارت، نرخ زيادندهي كساني كه سعي دارند تا در بازارهاي اهرمي كار كنند، حدود ۹۰درصد است. آمار فوق، گوياي اين مطالب است كه احتمال ثروتمند شدن سريع در اين بازارها خيلي ضعيف است. براي كسب سواد واقعي در اين بازارها، معاملهگران بايد مديريت مالي داشته باشند. مديريت مالي داراي انواع مختلفي چون: ميانگين قيمت، هرمسازي و... است. در كتاب حاضر، به تجزيه و تحليل موضوع مديريت مالي در چهارچوب مباحثي چون: تجارت يا ريسك ثابت؛ نرخ كاهش؛ بهينهسازي؛ اتحاد مديريت مالي و...، پرداخته شده است.