«ليد»، ورودي به نخستين پاراگراف از پيکره يا بدنة خبر يا گزارش است که نقش بسيار مهمي در جذب مخاطب دارد. از ديدگاه روزنامهنگاران، يورش به خواننده و غافلگير کردن او از وظايف اصلي ليداست و ليد که ميتواند به يک يا چند پرسش مربوط به عناصر خبر پاسخ دهد، بايد حالتهاي اورژانس، هيجان و ضرورت را منتقل کند، اصليترين زاويه را بگشايد و لحن و مضمون اصلي را آشکار سازد. ليد، شامل انواع گوناگوني نظير: آماري، پرسشي، تحليلي و تأکيدي، مقايسهاي، فکاهي و... ميشود. در کتاب حاضر تلاش شده است، ضمن معرفي سبک ليدنويسي و انواع آن، تکنيکهاي ليدنويسي شرح داده شود.