تعاملات اجتماعي، از مهمترين مشكلات كودكان طيف «اتيسم» است كه در پيشرفت يادگيري آنان تأثير بسزايي دارد. در كتاب حاضر، علاوه بر تأكيد روي نحوة مواجهه با مشكلات رفتاري، تحصيلي و تعليم و تربيت كودكان اتيسم، پس از تشخيص اختلال، به مواردي همچون: استفاه از ابزارهاي سادة موجود در محيط كودك براي هماهنگيهاي حسي، استراتژيهاي رفتاري و ارتباطي در قالب بازيهاي مختلف اشاره شده است. در اين كتاب به زبان ساده، امكانات و نحوة برنامهريزي والدين براي كاهش علائم اتيسم كودكان ارائه شده است. لازم به ذكر است، رهنمودهاي عملي كه در كتاب مطرح شدهاند با تازهترين دادههاي علوم اعصاب و رفتار در توان بخشي اتيسم همخواني دارد.