اقتصاد مديريت، مطالعة چگونگي هدايت منابع كمياب است به گونهاي كه به كارآمدترين روش، به اهداف مديريتي دست يابيم كه اين كار انضباط گستردهاي را نيز ميطلبد. به نحوي كه روشهاي مفيد به كار گرفته شده، هدايت هر بخشي از منابع يك خانوار را براي به حداكثر رساندن رفاه خانوادهها و متعاقباً براي به حداكثر رساندن سود و منافع شركت به عهده ميگيرد. كتاب حاضر با آموزش مديران در زمينة ابزارهاي اساسي اقتصادي شروع شده و در ادامه شامل موضوعات مدرن و به روزي مانند انحصار چندگانه فروش، نفوذ قيمتي، بازيهاي تكرار شوندة چند مرحلهاي، منع كردن، پيمانكاري، ادغام كردن افقي و عمودي، شبكهها، ادغام، نوسان قيمت، مشكلات نمايندگيهاي اصلي، افزايش هزينههاي رقيب، انتخابهاي مخالف، عملكرد، اخطارها و نمايهها، پژوهش، حدود قيمتگذاري، و تعدادي از ساير استراتژيهاي قيمتگذاري براي الزامات اولية قدرت فروش، به نسبت ساير كتابهاي اقتصاد مديريت است. كتاب در ۷ فصل با اين موضوعات تدوين شده است. اصول اقتصاد مديريت؛ عوامل مؤثر در بازار عرضه و تقاضا؛ تحليل كمي تقاضا؛ تئوري رفتار فردي؛ فرآيند توليد و هزينهها؛ سازماندهي بنگاه و ماهيت صنعت.