«یادگیری حرکتی» مجموعهای از فرآیندهای همراه با تمرین يا تجربه است که به تغییرات نسبتاً پایدار در قابلیت اجرای ماهرانه منجر میشود. طبق این تعریف کسی که مهارتی را میآموزد باید بتواند آن را به اجرا در آورد. در اجرا، چهار ویژگی عمومی، یعنی پیشرفت، همسانی، پایداری و انطباقپذیری وجود دارد. پس از اجرا، متخصص یادگیری مهارت باید بتواند به سنجش پیشرفت یادگیری بپردازد. این مرحله با استفاده از منحنیهای اجرا، آزمونهای يادداری، انتقال و پویایی و هماهنگی امکانپذیر است. کتاب حاضر که براساس سرفصلهای درس یادگیری حرکتی رشتة تربیت بدنی تدوین شده است، مباحثی چون: تعریف مهارت، مراحل پردازش اطلاعات، ویژگیهای عمومی اجرا هنگام یادگیری، مراحل یادگیری «فیتزوپون» و... را در بر میگیرد. در پایان کتاب نیز تستهای آزمونهای دورههای کارشناسی ارشد ناپیوسته از سال 1384ـ1388 ارائه شده است.