تفاوت بنيادين، بين افرادي كه فقط براي سپري كردن زندگي، در تلاش و تكاپو هستند و افرادي كه كسب و كاري موفق را اداره ميكنند؛ در توانايي انديشيدن آنان است. در كتاب حاضر نويسنده، طي هفت فصل، تلاش ميكند چگونه انديشيدن و درست و دقيق فكر كردن دربارة برنامههاي كاري را به مخاطب خود بياموزد و او را در يافتن راه صحيح كسب و كار راهنمايي كند. برنامههاي مربوط به كسب و كار؛ برنامههاي راهبردي؛ برنامههاي بازاريابي؛ برنامههاي فروش؛ برنامههاي مالي؛ برنامههاي شخصي؛ و برنامههاي مربوط به عملكرد و بهرهوري، عنوانهاي فصلهاي كتاب است.