مصاحبه به شكل كلي خود، بهترين وسيله براي درگير كردن يك همكار در يك عمل است. از اين رو نگارنده در سومين جلد از مجموعة «تكنيكهاي كاربردي مديريت برتر»، به ارائة راهكارها و مباحث موفقيت در مصاحبههاي مديريتي و اين كه انواع مصاحبهها را هدايت كنيم؟ پرداخته است. پارهاي از اين راهكارها عبارتاند از: مصاحبة مديريت، تمرين گوش كردن نيست؛ مصاحبه بايد در شرايط خوبي انجام شود؛ مصاحبههاي مديريتي، انگيزه را تقويت ميكند؛ و مصاحبة مديريت با فرض يك هدف خاص انجام ميشود. پارهاي از مباحث كتاب نيز عبارتاند از: مصاحبه براي موفقيت در استخدام؛ مصاحبه براي جذب همكار جديد؛ مصاحبه براي برخورد با خطاها؛ مصاحبه براي گفتن خير؛ و مصاحبه براي نشان دادن يك شكل به مدير خود.