استراتژي مالي، چارچوبي براي هدايت تصميماتي است كه ماهيت دو جهت امور مالي سازمان را تعيين ميكنند. بنابراين استراتژي مالي يك مجموعة پويا و مرتبط با هم، از واكنشها و پاسخهايي است كه براساس شرايط مختلف محيطي در عكسالعملهاي ساير سازمانهاي موجود در آن محيطها آغاز ميشوند. در مقابل، سياستهاي مالي شامل متغيرهاي خاص مالي است. كتاب حاضر، در 6 فصل تدوين شده است. در فصل اول چالش هماهنگي در استراتژي مالي مطرحشده، و در فصل دوم، تعريفهاي مربوط به استراتژيهاي مالي و جايگاه اين استراتژيها، همچنين واحد مالي سازمان در تدوين استراتژي كلي سازمان ارائه شده است. در فصلهاي بعدي به ترتيب، استراتژيهاي سرمايهگذاري؛ استراتژيهاي تامين مالي و ساختار سرمايه؛ استراتژيهاي سرمايه در گردش؛ و استراتژيهاي تقسيم سود بحث و مطرح شده است.