عامل مهم در مديريت ممكن است توانايي در تنظيم خطمشي به روشي باشد كه ائتلاف برنده بتواند در پشت آن بسيج شود. اگر كسي بخواهد اين كار را به صورت موثر انجام دهد بايد از ظرافتها و عوامل بالقوة قدرت، ترغيب، مقام، نقش و انگيزه مطلع باشد. ائتلاف برنده متشكل از افرادي در سطوح سازماني مختلف است كه هريك اهداف و سيستم ارزشي خاص خود را دارند. پذيرفتن اين تقاضاهاي متضاد ايجاب ميكند، كه مدير داراي مهارتهاي عالي مذاكره كردن باشد. نگارنده در كتاب حاضر، تفكر تحليلي تجارت مدرن را با عمل مناسب و درست سر ميز مذاكره ادغام ميكند. اين كتاب به سه بخش تقسيم شده است؛ نخست تجربهاي از مذاكرهكنندههاي حرفهاي عرضه ميشود. هدف نگارنده در اين بخش بررسي اين نكته است كه چطور مردان و زنان متخصص به اهدافشان رسيدهاند؛ نه تنها هنگامي كه قدرت داشتند، بلكه هنگامي هم كه قدرت نداشتند. سپس، از طريق افشاي ديدگاه مخاطب از قبيل قدرت و حد انتظار، به قلب مذاكره نگاه ميكند. اين عناصر سازندة اصلي مذاكره هستند كه اگر درك شوند، ميتوانند تفاوت ميان عملكرد خوب و متوسط را بيان كنند. در پايان نيز به حقيقتهاي عملي مذاكره به منظور برنده شدن از طريق سازماندهي، تدبير و خطمشي بهتر پرداخته ميشود. لازم به ذكر است، اين كتاب، حاصل تقريبا چهل سال تجربة نگارنده به عنوان يك مذاكرهكننده است.