در حال حاضر، به هر سويي كه نگاه ميكنيم، شاهد يك چرخش اساسي از بازاريابي تبليغاتمحور به بازاريابي روابط عموميمحور خواهيم بود. ديگر نميتوان فقط با تكيه بر تبليغات، يك نام تجاري را به بازار عرضه كرد. زيرا تبليغات ديگر اعتبار ندارد. تبليغات نداي يك سويهي شركتي است كه تنها به فروش بيشتر ميانديشد. يك نام تجاري جديد را فقط به كمك اطلاعرساني يا روابط عمومي ميتوان عرضه و تثبيت كرد. روابط عمومي اين امكان را در اختيار قرار ميدهد كه پيام تبليغاتي به شكلي غيرمستقيم به گوش مخاطبان برسد. كتاب حاضر نيز در همين راستا تدوين شده و حاوي مطالبي در باب سقوط تبليغات، ظهور روابط عمومي، نقش جديد تبليغات، تفاوتهاي تبليغات و روابط عمومي و... است.