كتاب حاضر، نهمين مجلد از مجموعة كتابهاي تجارت جهاني است كه در قالب پروژة پژوهشي با عنوان «تجارت جهاني» از سال 1360 آغاز شده و تا امروز ادامه يافته و حاوي 100 پيشنهاد برتر فروش است. اين پيشنهادها با توجه به تجربة تجار و فروشندگان ارائه و در بخشهاي كتاب دستهبندي شدهاند. پارهاي از اين پيشنهادها عبارتاند از: هرگز براي عنوان كردن يك مطلب، حرف مشتري را قطع نكنيد؛ اگر مشتري جنس را نميخواهد اصرار نكنيد؛ ارزش واقعي پول را بشناسيد؛ با دقت به كار خود تنوع بخشيد؛ از قوانين عرضه و تقاضا پيروي كنيد؛ بيش از حد برنامهريزي نكنيد؛ زمانبندي را درست انجام دهيد؛ به يك مشتري عمده وابسته نباشيد؛ و نقش واقعي مدير فروش را بشناسيد.