«بازاريابي، هنر عوض كردن عقايد مردم، يا حفظ آنها است؛ در صورتي كه تمايل به انجام كسب و كار با شما را داشته باشند. مردم بايد نوع محصول خود را تغيير دهند و يا نوعي از محصول و خدماتي را بپذيرند كه قبلا هرگز وجود نداشتهاند». نويسنده در مقدمة كتاب حاضر اذعان ميدارد: «كليد موفقيت از طريق بازاريابي چريكي، هنر توجه كردن است. بايد به طور دائم در جريان روزنامهها، مجلات، راديو، تلويزيون، رقبا، مشتريان، حوادث و وقايع جاري و همه نوع اطلاعات لازم باشيد. اگر كاملا دقيق نباشيد، مشتريان خود را به سرعت از دست ميدهيد، زيرا آنها به راحتي و به سادگي به رقباي شما روي ميآورند. مقصود من، بازاريابي به صورت كاملا آگاهانه است؛ اين چيزي است كه شما لازم داريد: بازاريابي آگاهانه، همراه با تغييرات آن. بعضي از راهنماييها در مورد بازاريابي چريكي چنان است كه خواهيد گفت: «آن را ميدانم» و در مورد بعضي ديگر خواهيد گفت: «ماهم ميتوانيم آن را انجام دهيم».