دوران بلوغ به خودي خود نوجوان را دچار تنش و تزلزل ميكند، اگر دانشآموزان اين دوره، محيط تحصيلي مناسب و در كنار معلمها و مسئولين حرفهاي آموزش نبينند، ممكن است در آينده دچار مشكلات جدي و غيرقابل اغماض شوند. به همين منظور طي يك دورة آموزشي كه در مدارس برگزار ميشود، آنها با اصول و راهكارهايي آشنا ميشوند تا بتوانند از طريق آن، تنشهاي خود را مهار و سركوب كنند. نگارنده در مجموعة حاضر راهكارهايي را به معلمها عرضه كرده تا از طريق آن بتوانند كلاس را اداره كنند و نسبت به دلايل عصبانيت و خشم دانشآموزان پرخاشگر خود درك بهتري بيابند، تا بتوانند عصبانيت حاكم بر مدرسه را مديريت كنند. پارهاي از عناوين مطالب كتاب عبارتاند از: بررسي شرايط نامطلوبي كه منجر به عصبانيت ميشود؛ چرخة عصبانيت؛ مقابله با رفتار ناهنجار؛ شيوة كلي مدرسه براي مديريت عصبانيت؛ مسئوليتپذيري، اختيار و عمل؛ و ضرورت ارتقاي هوش عاطفي.