آدمي عادت كرده است، هرزمان كه چيزي را از دست بدهد، به دنبال عامل آن بگردد و ديگران را مسئول بداند. در صورتي كه بايد بداند مسئوليت از دست رفتن هرچيزي برعهدۀ خود اوست. نگارندۀ اين كتابچه سعي ميكند به خواننده بياموزد در مواقعي كه مشتريان خود را از دست ميدهد، كارش از رونق ميافتد و در نهايت دچار افت فروش ميشود، به دنبال رباينده و مقصر آن نباشد؛ بلكه با تغيير در نگرش و رفتار خويش، مشكل را حل كند. او تلاش ميكند به تا نشان دهد چگونه در زمانهاي خاص و حساس، درست تصميمگيري كند، مشتري را گرامي بدارد، ارزش وقت را بداند، برنامهريزي كند و هدف داشته باشد تا در نهايت بتواند رشد كند.