در اين پژوهش كوشيده شده تا جنبههاي گوناگون تبليغات انتخاباتي با تكيه بر آموزههاي ديني تبيين گردد. از اين رو معيارهاي درست تبليغاتي، پيآمدهاي منفي تبليغات غيراخلاقي، عاملها، انگيزهها و راه حلهاي آنها، به صورت جداگانه در فصلهاي گوناگون بررسي شده است. خاستگاه تبليغات غيراخلاقي و پيآمدهاي آن، شيوههاي بهبود تبليغات غيراخلاقي، بررسي ويژگيهاي تبليغات انتخاباتي در نظامهاي ليبرال و اهداف و ويژگيهاي تبليغات انتخاباتي در اسلام از ديگر مباحث مندرج در اين كتاب ميباشد.