"بازاريابي"، فرآيند مديريتي است كه مسئوليت شناسايي، پيشبيني و تامين نيازهاي مشتري را به شكلي سودآور برعهده دارد. موضوع بازاريابي در طول زمان از طريق مكاتب مختلف فكري ابتدا به عنوان مكتب كالامداري و سپس طي مراحلي به ترتيب به عنوان مكتب نگرش مديريتي، مكتب رفتار خريدار، مكتب مبادلات اجتماعي و مكتب اهميت خدمات مطرح شده است. بنابراين ميتوان گفت كه اصول بازاريابي به شدت تحت تاثير اقتصاد، روانشناسي، فلسفه، مديريت، و علوم اجتماعي است. يكي از ويژگي اصلي نخبه، تاثير آن در يكي از زمينههاي تخصصي مثل مديريت، استراتژي يا بازاريابي است. نخبگان مديريت، متفكران رشتۀ مديريت هستند كه نقش به سزايي را در تغيير روشهاي به كارگيري آن داشتهاند. نخبگان برجستهاي در اين زمينهها وجود دارند كه بعضي از آنها در سراسر جهان مشهورند، از جمله پيتر دراكر، مايكل پورتر، تام پيترز، ايگور آنسف و فيليپ كاتلر كه مشهورترين و با سابقهترين نخبۀ بازاريابي است. نگارنده در كتاب حاضر مفهوم بازاريابي را از زبان نخبگاني بيان كرده كه هريك نقش مهمي در تكامل بازاريابي داشتهاند، همچنين مباحثي چون: ارتباط بين استراتژي و بازاريابي، تاثير نخبگان در بازاريابي، اصول بازاريابي، و تكامل بازاريابي را بررسي كرده است.