مطالعه در خصوص ورزش و رسانهها در طول دو دهۀ گذشته به موضوع جذابي تبديل شده است. بسياري از محققان معتقدند ميان ورزش و رسانههاي گروهي رابطۀ نزديكي وجود دارد. نقش ورزش در ابعاد اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي و سياسي از يك سو و بعد تجاري و اقتصادي آن براي رسانههاي گروهي از سوي ديگر موجب به وجود آمدن اين ارتباط نزديك شده است. با افزايش محبوبيت ورزش در جامعه، رسانههاي گروهي نيز توجه بيشتري به آن نشان دادند و به افزايش اين محبوبيت كمك كردند. افزايش علاقۀ رسانههاي گروهي به حضور در ورزش، منجر به تلاش هرچهبيشتر آنها در پوشش ورزشي به شكلهاي مختلف از طريق روزنامهها، مجلات، راديو، تلويزيون و اخيرا اينترنت شده است. رونق رسانههاي گروهي ورزشي همچنين توانسته است موجبات افزايش مطالعات علمي را در اين حوزه فراهم آورد. هدف از تاليف كتاب حاضر آشنايي خوانندگان با فعاليتهاي رسانهاي در ورزش است. بر اين اساس موضوعات كتاب عبارتاند از: اهميت و ضرورت رسانه در ورزش، انواع رسانههاي گروهي در ورزش، گزارشنويسي و خبرنگاري ورزشي، اصول تصويربرداري از مهارتها و مسابقات ورزشي، اصول مجريگري در برنامههاي ورزشي، و اخلاق و حقوق در رسانههاي گروهي ورزشي.