fiogf49gjkf0d
براي تعالي سازماني نياز است ابتدا روي تعالي و بالندگي كاركنان در سطوح مختلف برنامهريزي و اقدامات اجرايي صورت گيرد. ايجاد بنيادهاي تعالي، ساده است، ولي ادامه و ارتقاي آن كار سخت و مشكلي است. در اين راستا بايد با سازوكارهاي مناسب، زمينههاي دوام و ارتقاي سطح تعالي فراهم شود. كاركنان پرورش يافته و بالنده، محور سرآمدي سازمان هستند و لازم است روي بالندگي و تعالي كاركنان كار جدي و نظاميافته صورت گيرد. "نيمرخ سرمايهگذاري روي كاركنان" چارچوبي از اقدامات مناسبي است كه انگيزهي بيشتري براي سازمانها فراهم ميكند. اين كار به واسطهي عبور از حوزهي فعلي سرمايهگذاري روي كاركنان و وارد شدن به حيطههاي وسيعتر مديريت و توسعهي كاركنان انجام ميشود. اين نيمرخ نيز همانند خود استاندارد بر سه اصل برنامه، اجرا و بازنگري استوار است و به سازمانها اجازه ميدهد تا به شيوههاي اساسي نقاط قوت و ضعف خود را بهبود بخشند. پس از استقرار مولفهها و ابعاد استاندارد سرمايهگذاري روي كاركنان لازم است مولفههاي استقرار يافته بررسي گردند و براي اطمينان از استقرار ضروري است از كاركنان و مديران بازخوردهايي در اين ارتباط اخذ شود. دريافت بازخورد به كمك پرسشنامههايي به خودارزيابي ميانجامد.