fiogf49gjkf0d
يك سازمان براي كسب موفقيت، بايد همگام با نيازهاي در حال تغييرمشتريان توسعه پيدا كند زيرا خدمترساني خوب به مشتريان و درك كامل از مشتريان بسيار اساسي است. مديران ميتوانند با قرار دادن مشتريان در درجهي نخست اهميت، اطمينان حاصل كنند كه تقاضا و انتظارهاي مشتريان را پيشبيني و برآورد كرده و از خطر رفتن مشتريان به جاي ديگر به علت عدم موفقيت مديران در شناسايي نيازهاي آنها جلوگيري كردهاند. مشتريان امروزي انتظار خدمات عالي را دارند و زماني كه احساس كنند بيشترين اهميت را برايشان قايل نشدهاند احساس نااميدي ميكنند. به همين منظور مديران براي حداكثر كردن عملكرد تجاري در آينده، بايد اكنون بر روي با ارزشترين داراييشان يعني مشتريان تمركز كنند. بر اين اساس نگارندگان در كتاب حاضر مباحثي چون درك مشتريان، بازنگري رويكرد، تامين رضايت مشتري و بهبود عملكرد را بررسي كرده و صد و يك نكتهي كليدي را دربارهي مشتريمداري بيان كردهاند. پارهاي از اين نكات عبارتاند از: مشتريان را به عنوان اشخاص در نظر بگيريد ولو اين كه آنها سازمانهاي بزرگي باشند و بررسي كنيد كه تيم كاريتان بهترين مشتريان خود را ميشناسد و با مشتريان به طور دايم در تماس باشيد.