fiogf49gjkf0d
هر موسسه يا شركتي كه بخواهد در زمينهي صدور كالا موفق شود بايد هنگام مكاتبه با طرف تجاري يا افرادي كه علاقهمندند كالاي صادراتي را خريداري كنند، نكاتي را رعايت كند. عدم توجه به اين نكات، ممكن است برقراري رابطهي تجاري را غيرممكن سازد. به طور كلي اغلب، يگانه رشتهاي كه يك موسسه را با نماينده و يا توليدكننده را با خريدار مربوط ميسازد، مكاتبه است. نگارنده در كتاب حاضر نخست به تعريف نامه و نامهنگاري ميپردازد و سپس انواع مكاتبهها از جمله نامههاي تجاري، پاسخ به استعلامها و پيشنهادها، سفارش و اجراي سفارش را بررسي ميكند. در ادامه موضوع پيشنهادهاي متقابل، بستهبندي و ارسال كالا، صدور صورتحساب و تسويه حسابها مطرح ميشود. نگارنده در بخش بعدي از بانكداري و نحوهي پرداختها در تجارت جهاني، نامههاي فروش و نمايندگيهاي تجاري سخن ميگويد و سپس مواردي چون بيمه، حمل و نقل كالا، دورنگارها و نقش اينترنت و پستهاي تصويري در امور صادراتي را ارزيابي ميكند.