fiogf49gjkf0d
مديريت عملكرد، فرايندي استراتژيك و جامع است كه موقعيت پايدار سازمان را از طريق بهبود عملكرد فراهم مينمايد. اين مفهوم كه امروزه جايگزين ارزيابي عملكرد شده است، ضمن داشتن بار مثبت نسبت به مفهوم ارزيابي كه اغلب با واكنش منفي مديران روبهروست، نشاندهندهي اهميت پرداختن به عملكرد سازمان از سوي مديريت به منزلهي يك وظيفهي اساسي است. اهميت وجود نظام مديريت عملكرد در دستگاههاي اجرايي اعم از وزارتخانه، سازمانها، موسسات و شركتها باعث تدوين اين مجموعه در هفت فصل گرديده است. بر اين اساس، در فصل نخست به كليات و تاريخچهي بحث مديريت، ارزيابي و عملكرد و در فصل دوم به اجمال به روشهاي ارزيابي پرداخته شده است. طراحي سيستم ارزيابي عملكرد يكي ديگر از بحثهاي مرتبط با مديريت عملكرد است كه در فصل سوم به بحث گذاشته شده است. در فصل چهارم، مباني قانون مديريت عملكرد مطمح نظر قرار ميگيرد. فصل پنجم به يكي از مراحل مهم استقرار سيستم ارزيابي عملكرد در يك سازمان يعني تدوين شاخص، اختصاص يافته است. در اين فصل، موارد قابل توجه در تدوين شاخص، منابع تدوين شاخص، تعيين ضريب اهميت شاخصها و نحوهي تدوين استاندارد شاخصها مطرح ميگردد و در نهايت، مدل AHP به منزلهي روشي براي تعيين ضريب اهميت شاخصها معرفي ميگردد. "معرفي مدل بنياد اروپايي كيفيت (EFQM) به همراه چكليستهاي ارزيابي در قالب يك مثال كاربردي"، "چگونگي تدوين گزارش ارزيابي عملكرد"، "عوامل تشكيل گزارش"، "موارد استفادهي گزارش" و "بررسي مديريت عملكرد در يك مطالعهي موردي در يكي از سازمانها" از ديگر مباحث كتاب به شمار ميآيد.